RSS
پربیننده جام بلاگ
RSS
جالب و خواندنی
RSS
پربیننده جام
خبــــر
کد : 46237 بازدید: ۱۰۱۱ نظرات: ۵ انتشار : ۱۳۹۰/۱۰/۱۳ ساعت : ۱ : ۰

آموزش مسایل جنسی به کودکان در سیمای جمهوری اسلامی
مهدی حسینی در وبلاگش ' ماه گردون ' به واقعیتی تلخ اشاره میکند :
[-] اندازه متن [+]

عادت کرده‌ایم که در برنامه‌های صدا و سیما هر وقت صفت «کودک و نوجوان» به یک برنامه داده می‌شود منتظر رؤیت تعدادی عمو و خاله باشیم که انواع حرکت‌های موزون و غیرموزون را به نام کودکان و برای کام خودشان انجام می‌دهند. جالب است که وقتی با مجریان و تهیه‌کنندگان این برنامه‌ها هم‌کلام می‌شویم ضمن اذعان به زیاده‌روی در استفاده از موسیقی، وجود آن را برای جذاب‌شدن برنامه و انتقال مفهوم به کودکان ضروری می‌دانند. مسأله آن‌گاه شکل بدتری به خود می‌گیرد که تعداد این برنامه‌ها به صورت روزآمد و قارچ‌گونه در حال افزایش است.

همین رویه در مورد تبلیغات در صدا و سیما نیز به وضوح به چشم می‌آید؛ به خصوص آنجایی که این تبلیغات با کودکان گره می‌خورد. بررسی ضعف بارز صدا و سیما در نظارت بر تبلیغات که مثنوی هفتاد من کاغذ می‌خواهد. هنوز یادمان نرفته است که در ماه مبارک رمضان، ارواح سرگردان در تلویزیون ما دنبال خوردن نوشابه بودند. مصداق بارز این نوع تبلیغات، تیزرهای رنگ وارنگ و بیش از حد چیپس و پفک و قاقالی‌لی و... است. گذشته از انذار هزارباره‌ی پزشکان در مورد ضرر این محصولات برای سلامتی کودکان، ابداعات طراحان این تیزرها نیز در نوع خود جالب توجه است.

نمونه‌ی آخر این تبلیغات که اخیراً مهمان ناخوانده‌ی خانواده‌ها شده، تبلیغ نوعی پفک است. در تبلیغ مذکور نشان داده می‌شود که حاصل ازدواج یک «ذرت» با یک «ماهی» محصولی جدید با نامی جدید خواهد بود. این تبلیغ که هیچ نوع سنخیتی با فرهنگ خانواده‌های ایرانی ندارد، هر روز در میان برنامه‌های کودک به خورد کودک ایرانی داده می‌شود تا او را از کودکی با سؤالاتی نظیر «ارتباط پفک با ماهی و ذرت چیست؟»، «چگونه پدرها و مادرها بچه‌دار می‌شوند؟»، «چرا بچه‌ها شبیه پدر و مادرشان هستند؟» و... مواجه می‌کند. پرسش‌هایی که دادن پاسخ مناسب به آنها از عهده‌ی کمتر پدران و مادرانی بر می‌آید.

دنیای غرب چندین سال است که مرتکب این اشتباه (آشنایی زودهنگام بچه‌ها با مباحث جنسی) شده و ثمره‌ی آن سستی بنیان خانواده در جوامع به ظاهر مدرن امروزی است. این تبلیغات زنگ خطری است برای آنان که گوش شنوایی دارند. به قول شاعر:

من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم / تو خواه پند بگیر از آن و خواه ملال

عباس : موافق [۰]  -  مخالف [۰]
آقاي حسيني!اونا هدفدار دارن اين برنامه رو اجرا ميکنن اما مابدبختا واسه پول تبليغات..نميدونم تا کي بايد کاري کنيم تا استعمار بي پدرومادر به چشم احمقها به ما نگاه کنن
کيان : موافق [۱]  -  مخالف [۰]
فيلسوفا فارسى نوشته,دوباره بخونيد بلکه بفهميد نگارنده به نوع تبليغ محصول ايراد گرفته نه خود محصول
اسدي : موافق [۰]  -  مخالف [۰]
اينگونه توجهات ظريف قابل تحسين است اما بايد ديد امامان و پيامبران ما از چه زماني در مورد اين مسائل با فرزندان خود صحبت مي کردند.
ايرج : موافق [۰]  -  مخالف [۰]
اسنك ماهي بهترين محصول سال كشور ايرانه أبا ميدونستيد حالا بازم إيراد بگيريد
جليل : موافق [۲]  -  مخالف [۰]
منفي بافي بسه اين محصول داره صادر ميشه افتخار ايرانه
ارسال نظر
|
ارسال به ديگران
نام (اختياري) :
پست الکترونيک (اختياري) :
نظر شما :
شرکت خودرو سازي سايپا